کتاب American English File- ویژگی‌ها و مزایا

کتاب American English File- ویژگی‌ها و مزایا

تاریخ بروزرسانی: سه‌شنبه, 01 اسفند 1402 | 02:10

زبان انگلیسی جزو زبان‌هایی است که می‌توان گفت تمامی‌ افراد در سنین کودکی و نوجوانی برای یادگیری آن به کلاس‌های مختلف رفته اند. یکی از محبوب‌‌ترین کتاب‌ها و رایج‌‌ترین آن‌ها که در انواع آموزشگاه و توسط تعداد کثیری از اساتید تدریس می‌شود، کتاب American English File است. این کتاب همچنین جزو پرفروش‌‌ترین منابع آموزشی زبان انگلیسی در کشورهای دیگر نیز بشمار می‌آید.

مجموعه learn talk و اساتید آن با توجه به سطح زبان آموزان، دوره‌های آموزشی کتاب American English File را دارند. با توجه به همین مسئله تصمیم گرفتیم تا اطلاعاتی پیرامون این کتاب در اختیار شما قرار دهیم تا درصورتی که دوره‌ آنلاین زبان انگلیسی مجموعه ما را تهیه کردید بدانید برروی چه نوع کتابی قرار است آموزش ببینید.

ویژگی‌های کتاب American English File

این کتاب دارای پنج جلد است که برای آموزش زبان انگلیسی طراحی و وارد بازار شده. سطح کتاب بیشتر برای نوجوانان و بزرگسالان است و هر مجموعه شامل چند بخش است که این بخش‌ها دربرگیرنده کتاب دانش آموز، کتاب کار، فایل صوتی، فایل‌های ویدیویی و نرم افزار آموزشی هستند. نسخه دوم این کتاب در سال 2013 و با اصلاح مشکلات وارد بازار شد و انتشارات آن آکسفورد است.

مشخصات درسی کتاب American English File

هر جلد از کتاب‌های این مجموعه دربرگیرنده 10الی 12 درس هستند که درس‌ها، خود به دو سری A و B تقسیم می‌شوند.

درس‌های A: این درس‌ها شامل مباحث مختلفی از واژه، گرامر و تلفظ و شنیدار هستند. دروس سری A با یک مکالمه و یا تدریس واژه آغاز می‌شوند و پس از آن مبحثی در رابطه با گرامر قرار دارد و در نهایت آن نیز چند تمرین کوتاه برای آموزش بهتر مطالب آورده شده است. این آموزش معمولاً به بانک دستور زبانی که در قسمت انتهایی کتاب وجود دارد ارجاع داده می‌شود. در این قسمت نیز گرامر مبحث به طور جزئی‌‌تر و همراه با انواع شکل و جدول حضور دارد. پس از آن به هم درس واژگان، درس‌های مکالمه و اسپیکینگ می‌رسیم که در قسمت واژگان نیز به واژگان انتهایی کتاب ارجاع داده می‌شود. قسمت بعدی این درس‌ها نیز بر مبحث تلفظ تأکید دارد و معمولاً یک نکته تلفظی ارائه می‌دهد.

درس‌های سری B: دروس سری B نیز با آموزش واژه آغاز می‌شوند اما پس از آن یک تمرین شنیداری و listening قرار می‌گیرد. در این قسمت زبان آموز به تقویت مهارت شنوایی خود می‌پردازد. قسمت بعدی معمولاً گرامر و دستور زبان است که مکمل مطالب گفته شده در قسمت‌های سری A می‌باشد. اما تمرین‌هایی که برای این بخش آورده شده کمی‌ پیشرفته‌‌تر هستند. درنهایت دوباره به قسمت شنیدار و صحبت کردن می‌رسیم که زبان آموزان با تمرین آن‌ها، تمامی‌ مهارت‌های خود را تقویت می‌کند.

این کتاب همچنین دارای انواع آموزش‌های ویدیویی بوده که تصویر و شنیدار را پوشش می‌دهد.

مزایای کتاب American English File

همانطور که در ابتدا نیز اشاره داشتیم این کتاب جزو کتاب‌های متداولی است که برای زبان انگلیسی تدریس می‌شود. به همین منظور مزایای آن را بررسی کردیم تا علت این استفاده زیاد را بیابیم.

ارائه آموزش تعاملی

این کتاب‌ها بر روی تعامل بین زبان آموز و معلم تأکید می‌کنند و به دانش جوها و زبان آموزان این فرصت را می‌دهند تا هنگام یادگیری با دیگر زبان آموزان و دبیر خود تمرین داشته باشند.

تمرکز بر چهار مهارت

همان طور که مشاهده کردید تمامی ‌مهارت‌ها توسط این کتاب پوشش داده شده و با یادگیری آن می‌توانید مهارت‌های شنیدار، صحبت کردن، نوشتن و خواندن را در خود تقویت کنید.

استفاده از منابع صوتی

کتاب American English File تنها یک کتاب فیزیکی نیست بلکه همراه با خود دارای منابع صوتی و فایل‌های شنیداری بوده که مهارت شنیداری زبان آموز را نیز تقویت می‌کند.

تمرینات تعاملی

مهم‌‌ترین نکته و مزیت این کتاب داشتن انواع تمرین‌های تعاملی است که همسو با فعالیت‌های گروهی و یا به طور تک نفره باید به آن‌ها پاسخ داد.

به طورکلی این کتاب به عنوان یکی از جامع‌‌ترین و بهترین کتاب‌ها برای آموزش زبان انگلیسی در نظر گرفته شده که دایره لغات بالایی را پوشش می‌دهد.

آموزش کتاب American English File توسط مجموعه لرن تاک

مجموعه learn talk کتاب‌های زیادی را برای اهداف مختلف تدریس می‌کند. یکی از کتاب‌هایی که این مجموعه متناسب با سطح زبان آموزان تدریس می‌کند، کتاب American English File است. کلاس‌های لرن تاک نیز به طور خصوصی و نیمه خصوصی و کاملاً آنلاین برگزار می‌شود.

درصورتی که قصد شرکت در کلاس‌های نیمه خصوصی آنلاین را دارید می‌توانید ابتدا تعیین سطح کرده و سپس در سطح خود و متناسب با دیگر زبان آموزان به یادگیری این کتاب بپردازید. معمولاً کلاس‌های نیمه خصوصی مجموعه بین دو تا چهار زبان آموز را پوشش می‌دهد. اما اگر زمانی خاص برای کلاس خود می‌خواهید و دوست دارید که کلاس به طور کاملاً خصوصی و تک نفره برگزار شود، می‌توانید از قسمت کلاس‌های خصوصی اقدام کنید. ساعت این کلاس‌ها متناسب با زمان خالی شما تعیین شده و تنها خود شما در کلاس هستید. دراین صورت به طور کاملاً مستقیم با استاد به تمرین و تعامل می‌پردازید.

  جمع بندی

یکی از کتاب‌های بسیار خوب و جامع برای آموزش زبان انگلیسی کتاب‌های سری American English File هستند. این کتاب‌ها دارای شش جلد هستند و دربرگیرنده کتاب کار، کتاب زبان آموز، فایل صوتی و موارد دیگر می‌باشند. مباحثی که تحت پوشش این کتاب است گسترده بود و رنج وسیعی از واژگان و گرامر را پوشش می‌دهد. درس‌های کتاب نیز به سری A و B ‌تقسیم شده که هر سری ساختار خاص خود را دارد.

این کتاب توسط اساتید و دبیرهای مجموعه لرن تاک آموزش داده می‌شود، درنتیجه درصورتی که قصد یادگیری آن را دارید می‌توانید در کلاس‌های خصوصی یا نیمه خصوصی learn talk ثبت نام کرده و به یادگیری کتاب American English File بپردازید.

 


دسته بندی ها: آموزش کتاب
https://ui-avatars.com/api/?name=%D9%85+%DB%8C+%D9%BE&color=7F9CF5&background=EBF4FF

محمد یاری پور

نویسنده