هزینه کلاس های گروهی زبان انگلیسی به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

هزینه کلاس های گروهی زبان انگلیسی به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

تاریخ بروزرسانی: سه‌شنبه, 04 اردیبهشت 1403 | 23:48

در حال حاضر یادگیری زبان انگلیسی به دلایلی چون مهاجرت تحصیلی و کاری، شغل و توسعه فردی برای ایرانیان اهمیت پیدا کرده است. اما موضوعی که باعث شده است بسیاری از علاقه ‌مندان زبان انگلیسی از یادگیری آن امتناع کنند؛ عدم اطلاع از هزینه کلاس های آموزش زبان است. 

هزینه کلاس های گروهی زبان انگلیسی برای تمام زبان آموزان یکسان نیست؛ بنابراین نمی توان نرخ مشخصی را برای تمام زبان آموزان تعیین کرد. اما ما در این مطلب از لرن تاک به بررسی فاکتورهای مؤثر بر هزینه کلاس های گروهی زبان انگلیسی پرداختیم؛ تا با آگاهی کامل از شرایط تعیین هزینه شهریه کلاس های زبان، نسبت به یادگیری این زبان پرکاربرد اقدام کنید. 

 

مدت زمان هر جلسه کلاس های گروهی زبان انگلیسی

مدت زمان هر جلسه کلاس های آموزش زبان انگلیسی، اولین فاکتور تأثیرگذار در هزینه کلاس های گروهی زبان انگلیسی است. به طور کلی بیشتر کلاس های آموزشی بین 1 تا 1:30 دقیقه برگزار می شوند. البته ممکن است در مواردی که زبان آموزان مایل به یادگیری سریع زبان انگلیسی هستند؛ ساعات کلاس بیشتر شود. در مجموعه هرچه قدر مدت زمان کلاس آموزشی بیشتر باشد، هزینه کلاس های گروهی زبان انگلیسی بیشتر می شود. 

 

تعداد جلسات برگزاری کلاس برای یادگیری زبان انگلیسی

دومین فاکتور تأثیرگذار در هزینه کلاس های گروهی زیان انگلیسی، تعداد جلساتی است که برای زمان آموزش در نظر گرفته شده است. به طور معمول اغلب کلاس های آموزشی زبان انگلیسی به صورت ماهیانه در 8 جلسه برگزار می شوند. اما در مواردی که زبان آموزان مایل برگزاری فشرده جلسات هستند؛ ممکن است تعداد جلسات کلاس های گروهی زبان انگلیسی از 8 جلسه بیشتر شود. به این ترتیب، به نسبت تعداد جلسات کلاس زبان انگلیسی، تعرفه آموزش کلاس های گروهی زبان انگلیسی نیز افزایش پیدا می کند. 

 

نوع برپایی کلاس های گروهی زبان انگلیسی

در حال حاضر کلاس های گروهی زبان انگلیسی به دو شکل حضوری و آنلاین برگزار می شوند. حضوری یا آنلاین بودن کلاس گروهی زبان انگلیسی موضوعی است که می تواند نقش مهم و تأثیرگذاری در هزینه برگزاری کلاس زبان انگلیسی داشته باشد. معمولاً مراکزی که کلاس های زبان انگلیسی را به شکل حضوری برگزار می کنند؛ هزینه بیشتری را برای آموزش از زبان آموزان دریافت می کنند. در مقابل، کلاس های گروهی زبان انگلیسی که به صورت آنلاین یا مجازی برگزار می شوند؛ ارزان تر هستند. کلاس های آنلاین زبان انگلیسی بهترین گزینه برای افرادی هستند که توانایی پرداخت هزینه زیاد برای کلاس های گروهی زبان انگلیسی را ندارند. 

 

تعداد اعضای هر گروه در کلاس های آموزش زبان انگلیسی 

به طور کلی کلاس های آموزش زبان انگلیسی در مراکز آموزشی به دو شکل، خصوصی و نیمه خصوصی (گروهی) برگزار می شوند. کلاس های خصوصی به صورت تکی برگزار می شوند و قطعاً زبان آموز باید هزینه بالایی را برای یادگیری زبان انگلیسی به این شیوه پرداخت کند. اما هزینه کلاس های گروهی زبان انگلیسی از کلاس های خصوصی پایین تر است و برای کسانی که مایل هستند این زبان را با هزینه کمتر و در کنار افراد دیگر بیاموزند، کمتر است. البته در مراکز آموزشی مختلف بسته به اینکه چه تعداد زبان آموز در کلاس های گروهی شرکت کرده اند، هزینه آموزش زبان انگلیسی تغییر می کند. 

 

سطح مهارت و دانش اساتید آموزش دهنده زبان انگلیسی

از دیگر فاکتورهای تأثیرگذار در هزینه کلاس های گروهی زبان انگلیسی، سطح مهارت و دانش اساتیدی است که وظیفه آموزش زبان انگلیسی را برعهده دارند. به طور قطع اساتید مجرب، متخصص و با سواد زبان انگلیسی، برای آموزش این زبان به دانش آموزان خود، هزینه بالاتری را دریافت می کنند؛ لذا نمی توان هزینه کلاس های آموزشی زبانکده های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرد و نسخه یکسانی برای همه کلاس های گروهی زبان انگلیسی پیچید. 

توجه داشته باشید که مهارت اساتید موردنظر برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار اهمیت دارد؛ چراکه می تواند به فهم بهتر زبان انگلیسی به زبان آموزان و تسریع یادگیری کمک کند؛ بنابراین، پرداخته هزینه بیشتر برای یادگیری زبان از اساتید برتر و متخصص می تواند برای شما بسیار مفید و حتی مقرون به صرفه باشد. 

 

سطح زبان آموزان در کلاس گروهی آموزش زبان انگلیسی 

کلاس های گروهی زبان انگلیسی بسته به اینکه زبان آموزان در چه سطحی از زبان انگلیسی قرار دارند؛  تشکیل می ‌شوند. به طور کلی زبان انگلیسی از 6 سطح با نام های (A1_A2_B1_B2_C1_C2) تشکیل می شود. افراد خیلی مبتدی در سطح A1 و افرادی با زبان قوی و پیشرفته در سطح C2 قرار می گیرند. کلاس های گروهی مجزایی برای هر سطح زبان انگلیسی برگزار می شود؛ ‌که هزینه آن ها با یکدیگر کاملاً متفاوت است. به طور قطع، هرچه سطح کلاس های گروهی زبان انگلیسی بالاتر باشد؛ هزینه آموزش نیز بیشتر است. 

 

کلام پایانی

در این نوشتار به بررسی فاکتورهای مؤثر بر هزینه کلاس های گروهی زبان انگلیسی پرداختیم. چنانچه قصد شرکت در کلاس های گروهی زبان انگلیسی را دارید؛ در قدم اول باید به تعیین سطح زبان بپردازید. با تعیین دقیق سطح زبان، شما به عنوان یک زبان آموز زبان انگلیسی در کلاسی با سطح اطلاعات خود جای می گیرید. برای تعیین سطح باید به مراکزی که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند، مراجعه کنید. 

لرن تاک یک مجموعه به نام و معتبر در حوزه آموزش زبان انگلیسی و آلمانی است که در کنار تعیین سطح  شما زبان آموزان عزیز، انواع کلاس های گروهی زبان انگلیسی و آلمانی را به صورت آنلاین برگزار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه کلاس های گروهی زبان انگلیسی از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت، با کارشناسان مجموعاً لرن تاک تماس حاصل کنید. 

 

 


دسته بندی ها: انگلیسی
https://ui-avatars.com/api/?name=%D9%85+%DA%A9&color=7F9CF5&background=EBF4FF

مصطفی کلهر

نویسنده