نمره آیلتس برای مهاجرت

آزمون آیلتس (International English Language Testing System) یکی از محبوب‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت، تحصیل و کار در کشورهای انگلیسی زبان است. دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد: آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال. 

آیلتس آکادمیک برای افرادی طراحی شده است که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی در یک کشور انگلیسی زبان را دارند. همچنین ممکن است برای اهداف شغلی که به مهارت‌های انگلیسی در سطح آکادمیک نیاز دارند، مورد نیاز باشد. 

آیلتس جنرال برای افرادی طراحی شده است که قصد مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان را دارند و می‌خواهند در محل کار یا تحصیل در سطح غیر آکادمیک از زبان انگلیسی استفاده کنند.

کشورهای مختلف الزامات نمره آیلتس متفاوتی برای مهاجرت دارند. به طور کلی، برای اکثر برنامه‌های مهاجرتی به نمره حداقل 6.  در هر چهار بخش آزمون آیلتس جنرال یا آکادمیک نیاز دارید. با این حال، برخی از برنامه‌ها ممکن است به نمره بالاتری در یک یا چند بخش خاص نیاز داشته باشند. 

جهت آموزش آنلاین زبان انگلیسی آیلتس میتوانید از دوره های آنلاین مجموعه ما بهره ببرید.

در اینجا چند نمونه از الزامات نمره آیلتس برای برنامه‌های مهاجرتی محبوب آورده شده است:

  • کانادا: حداقل نمره 6 در هر چهار بخش برای اکثر برنامه‌های اکسپرس انتری و حداقل نمره 7در هر چهار بخش برای برنامه مهاجرتی متخصصان واجد شرایط مورد نیاز است.
  • استرالیا: حداقل نمره 6 در هر چهار بخش برای اکثر برنامه‌های مهاجرتی مورد نیاز است.
  • نیوزیلند: حداقل نمره 6.5  در هر چهار بخش برای اکثر برنامه‌های مهاجرتی مورد نیاز است.
  • بریتانیا: حداقل نمره 6 در هر چهار بخش برای اکثر برنامه‌های مهاجرتی مورد نیاز است.
  • ایالات متحده: ایالات متحده از آیلتس به عنوان مدرک الزامی برای ویزای مهاجرت استفاده نمی‌کند. با این حال، برخی از دانشگاه‌ها و برنامه‌های تحصیلی ممکن است نمره آیلتس را برای پذیرش درخواست کنند. 

مهم است که قبل از درخواست مهاجرت، الزامات نمره آیلتس کشور یا کشوری را که به آن مهاجرت می‌کنید، بررسی کنید.

 

مدرک آیلتس مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

به طور کلی، برای اکثر برنامه‌های مهاجرتی به کانادا، به نمره حداقل ۶.۰ در هر چهار بخش آزمون آیلتس جنرال یا آکادمیک نیاز دارید. با این حال، برخی از برنامه‌ها ممکن است به نمره بالاتری در یک یا چند بخش خاص نیاز داشته باشند.

در اینجا چند نمونه از الزامات نمره آیلتس برای برنامه‌های مهاجرتی محبوب کانادا آورده شده است:

  • اکسپرس انتری: حداقل نمره ۶.۰ در هر چهار بخش برای اکثر مشاغل مورد نیاز است.
  • برنامه مهاجرتی متخصصان واجد شرایط: حداقل نمره ۷.۰ در هر چهار بخش برای اکثر مشاغل مورد نیاز است.
  • برنامه نامزد استانی: الزامات نمره بسته به استان یا قلمرو و برنامه خاص متفاوت است.

آموزشگاه زبان لرن تاک دوره‌های آمادگی آیلتس را برای کمک به شما در کسب نمره مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا ارائه می‌دهد. آنها طیف گسترده‌ای از دوره‌ها را دارند، از جمله کلاس‌های حضوری، آنلاین و خصوصی. همچنین منابع و مواد آموزشی زیادی را برای کمک به شما در آماده شدن برای آزمون ارائه می‌دهند.

در اینجا چند نکته برای انتخاب دوره آیلتس مناسب در لرن تاک آورده شده است:

  • اهداف خود را تعیین کنید: قبل از شروع به جستجوی دوره، نمره آیلتس مورد نیاز خود را برای برنامه مهاجرتی که برای آن درخواست می‌کنید، تعیین کنید.
  • بودجه خود را تعیین کنید: دوره‌های آیلتس می‌توانند از نظر قیمت متفاوت باشند. قبل از شروع به جستجوی دوره، مشخص کنید که چقدر می‌توانید برای آموزش خرج کنید.
  • سبک یادگیری خود را در نظر بگیرید: برخی از افراد ترجیح می‌دهند در یک محیط حضوری یاد بگیرند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند به صورت آنلاین یاد بگیرند. لرن تاک طیف گسترده‌ای از دوره‌ها را ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید دوره‌ای را پیدا کنید که با سبک یادگیری شما مطابقت داشته باشد.
  • مربیان خود را بررسی کنید: قبل از ثبت نام در دوره، مربیان را بررسی کنید. مطمئن شوید که آنها تجربه و صلاحیت آموزش آیلتس را دارند.

 

تاریخ بروزرسانی: پنج‌شنبه, 20 اردیبهشت 1403 | 00:07


دسته بندی ها: انگلیسی
https://ui-avatars.com/api/?name=%D9%85+%DA%A9&color=7F9CF5&background=EBF4FF

مصطفی کلهر

نویسنده