بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای سنین مختلف

اغلب مردم فکر می‌کنند که یادگیری زبان انگلیسی برای سنین مختلف یک پروسه طولانی‌ مدت و سخت است. در حالی‌ که اگر گام‌ های درست در این مسیر برداشته شود می‌ توان با استفاده از شیوه‌ های مختلف یادگیری زبان انگلیسی خیلی سریع آموزش را پشت‌ سر گذاشت. اگر قصد یادگیری زبان انگلیسی دارید توصیه می‌ کنیم این مقاله از لرن تاک را از دست ندهید تا با بهترین روش‌ های یادگیری زبان انگلیسی برای سنین مختلف آشنا شوید.

 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان

اگر تازه قصد یادگیری زبان انگلیسی دارید و فکر می‌ کنید دیر است سخت در اشتباه هستید؛ زیرا شما می‌ توانید با استفاده از روش‌ هایی که در ادامه ذکر می‌ کنیم خیلی راحت در کمترین زمان ممکن زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

 

تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی

تماشای فیلم و سریال نیز یکی از بهترین روش‌ های یادگیری زبان انگلیسی محسوب می‌ شود که می‌ توانید در کنار تفریح آموزش هم داشته باشید. معمولاً در فیلم‌ ها اصطلاحات زیادی بیان می‌ شود که می‌ تواند روند یادگیری شما را تسریع بخشد. اگر می‌ خواهید از فیلم و سریال به زبان انگلیسی استفاده کنید، توصیه می‌ کنیم حتماً سطح زبان خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن فیلم یا انیمیشن مورد علاقه را انتخاب کنید.

 

ابتدا گوش کنید، سپس تکرار کنید و پاسخ دهید

یکی از روش‌ های عالی برای تقویت مهارت مکالمه زبان انگلیسی این است که آنچه را می‌ شنوید تکرار کنید و سعی کنید کار را با جملات ساده و کوتاه پیش ببرید. تکنیک دیگری که می‌ توانید در این زمینه استفاده کنید این است که چند سؤال ساده را یادداشت کنید. مثلاً می‌ توانید سؤالات را با معرفی خودتان شروع کنید و دائماً به آن‌ ها پاسخ دهید.

 

تمرین با یک دوست هم‌ سطح

اگر دوست شما سطح زبان انگلیسی یکسان با شما راحت می‌ توانید با او تمرین کنید تا برای هر دوی شما انگیزه‌ به وجود آید. مکالمه با دوست هم سطح باعث می شود برای یادگیری زبان انگلیسی تشویق شوید.

 

گوش دادن به ترانه های انگلیسی در زمان استراحت

موسیقی های انگلیسی به شما کمک خواهند کرد تا ظرفیت مغز خود را بالا ببرید؛ بنابراین توصیه می‌ کنیم پلی لیستی از موزیک های انگلیسی داشته باشید تا بتوانید در زمان استراحت به آن‌ ها گوش دهید. در هنگام گوش دادن به موسیقی ها حتماً به متن آن‌ ها توجه داشته باشید و سعی کنید هم‌ صدا با آن شما نیز ترانه را مرور کنید.

 

شرکت در کلاس زبان

شرکت در کلاس‌ های زبان انگلیسی به شما کمک خواهد کرد تا با افراد دیگر تعامل داشته باشید و بتوانید دوره‌ آموزش خود را زیر نظر اساتید با تجربه بگذرانید. امروزه کلاس‌ های زبان انگلیسی به‌ صورت آنلاین نیز برگزار می‌ شوند تا تمامی افراد حتی کسانی که مشغله زیادی دارند بتوانند از این کلاس‌ ها استفاده کنند.

 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای نوجوانان

نوجوانانی که در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال قرار دارند سرشار از شور و هیجان و انگیزه هستند‌؛ بنابراین با چند روش ساده خیلی راحت می‌ توانند در مسیر یادگیری زبان انگلیسی موفق شوند. اگر فرزند شما در رده سنی ذکر شده قرار دارد حتماً تکنیک‌ های زیر را به‌ خاطر داشته باشید.

 

صحبت در مورد تخیلات و داستان پردازی

صحبت در مورد تخیلات و پیدا کردن موضوعات جذاب که نوجوانان را جذب کند و یک داستان کوتاه تخیلی را بازگو کند، می‌ تواند جذاب باشد و مهارت قصه‌ پردازی و مکالمه را در زبان‌ آموزان نوجوان تقویت کند. توصیه می‌ کنیم انتخاب موضوع را برعهده‌ خودشان قرار دهید تا انگیزه بیشتری برای یادگیری داشته باشند.

 

تماشای فیلم و انیمیشن کوتاه

فیلم و انیمیشن های کوتاه می‌ توانند بهترین گزینه برای یادگیری زبان انگلیسی نوجوانان باشند. بهتر است فیلم ها داستان بخصوصی داشته باشند تا زبان‌ آموزان نوجوان را جذب کنند. این تکنیک بسیار سرگرم‌ کننده و جذاب است و می‌ تواند تأثیر زیادی در مکالمه داشته باشد.

 

بازی و ایجاد حس رقابتی

رقابت و برنده شدن برای نوجوانان بسیار جذاب است؛ بنابراین می‌ توانید از این طریق نیز انگیزه یادگیری را در آن‌ ها تقویت کنید. شما می‌ توانید با طراحی یک بازی آموزشی که جنبه رقابتی دارد یادگیری زبان انگلیسی را برای آن‌ ها شیرین کنید. با این روش تعامل بین زبان‌ آموزان نوجوان نیز بیشتر می‌ شود.

 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان باید از تکنیک‌ های خلاقانه به‌ منظور افزایش تمرکز استفاده کرد. تحقیقاتی که تا به‌ حال انجام‌ شده نشان می‌ دهند که با انجام برخی تکنیک‌ ها می‌ توان حواس پنج‌ گانه کودک را درگیر کرد تا سطح یادگیری افزایش پیدا کند و بتوانند خیلی سریع‌ تر اطلاعات جدید را به حافظه‌ بلندمدت بسپارند. در ادامه بهترین روش‌ های یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان را معرفی می‌ کنیم.

 

آموزش با بازی

بهره‌ گیری از بازی های مختلف یکی از تکنیک‌ های خلاقانه برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان دبستانی و خردسال است. بازی یکی از لذت‌ بخش ترین کارها برای آموزش کودکان محسوب می‌ شود؛ زیرا می‌ تواند باعث افزایش حس رقابت در آن‌ ها شود و تلاش آن‌ ها را برای رسیدن به هدف بیشتر کند.

 

فیلم‌ های آموزشی

تماشای فیلم یکی از شیوه‌ های مختلف آموزش زبان انگلیسی برای کودکان است. با توجه به سطح دانش کودک زمان تماشای فیلم تعیین می‌ شود. کودکانی که سطح زبان پایین‌ تری دارند، بهتر است بخش کوتاهی از یک فیلم را تماشا کنند؛ زیرا زمان کمتری می‌ برد و اثر بخشی بیشتری خواهد داشت. تکرار مجدد فیلم باعث درک بهتر مطالب برای کودک می‌ شود؛ اما لازم است پیش‌ از تماشای مجدد به سؤالات و ابهامات زبان‌ آموزان پاسخ داده شود.

 

کتاب داستان

استفاده از کتاب داستان نیز یکی از روش‌ های بسیار خوب برای یادگیری زبان انگلیسی و آموزش واژگان جدید به کودکان است. برای استفاده از این روش توصیه می‌ کنیم از کودکان بخواهید تا کتاب داستان مورد علاقه خود را به کلاس بیاورند و آن را برای هم‌ کلاسی‌ های خود بخوانند. برای آموزش کودکان خردسال لازم است در کنار کلمات تصاویر نیز وجود داشته باشند تا بتوانند آن‌ ها را به یکدیگر ربط دهد و با انگیزه بیشتری این روش را دنبال کنند.

 

آموزش با شعر و آهنگ

کودکان علاقه زیادی به شعرخوانی و آهنگ دارند؛ بنابراین می‌ توان از این روش برای یادگیری زبان انگلیسی نیز استفاده کرد. بهترین زمانی‌ که شما می‌ توانید از آهنگ برای آموزش استفاده کنید، بعد از بیان کلمات است؛ زیرا کودکان می‌ توانند در خواندن شعر شما را همراهی کنند. توصیه می کنیم ابتدا بخشی از آهنگ را خودتان بخوانید و از کودکان بخواهید شما را همراهی کنند. در کنار خواندن آهنگ حرکات دست، بدن و نمایش هنری می‌ تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

 

یادگیری زبان انگلیسی با لرن تاک

در مطالب فوق سعی کردیم بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای سنین مختلف بیان کنیم. چنانچه قصد یادگیری زبان انگلیسی دارید؛ ولی نمی‌ توانید در کلاس‌ های حضوری شرکت کنید، اصلاً نگران نباشید؛ زیرا مجموعه لرن تاک کلاس‌ های زبان انگلیسی را زیر نظر اساتید برجسته برگزار می کند. برای شرکت در این کلاس‌ ها کافی است ابتدا در آزمون تعیین سطح شرکت کنید و نسبت‌ به شرایط و وقت خود در کلاس موردنظر ثبت‌ نام کنید.

 

تاریخ بروزرسانی: چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403 | 00:12


دسته بندی ها: انگلیسی
https://ui-avatars.com/api/?name=%D9%85+%DA%A9&color=7F9CF5&background=EBF4FF

مصطفی کلهر

نویسنده