آزمون دولینگو چیست و مناسب چه کسانی است؟

آزمون دولینگو چیست و مناسب چه کسانی است؟

تاریخ انتشار: سه‌شنبه, 04 اردیبهشت 1403 | 23:35

یکی از شروط اصلی دریافت اقامت کشورهای خارجی و پذیرش در مؤسسات آموزشی و دانشگاه ها، تسلط کافی به زبان بین المللی انگلیسی است. تا زمانی که متقاضیان غیر انگلیسی زبان برای تحصیل و زندگی در کشورهای خارجی، نتوانند مدرکی را برای اثبات تسلطشان به مهارت چهارگانه (شنیداری، نوشتاری، خواندن و صحبت کردن) ارائه دهند؛ موفق به اخذ ویزای تحصیلی یا کاری نخواهند شد. در حال حاضر قبولی در آزمون هایی چون تافل و آیلتس اثبات می کند که فرد توانایی خوبی در زبان انگلیسی دارد. برای آموزش آنلاین زبان انگلیسی آیلتس میتوانید از طریق سایت لرن تاک اقدام کنید.

اگرچه اغلب دانشگاه ها تنها کسب مدرک زبان تافل و آیلتس را شرط پذیرش قرار می دهند؛ اما این برای همه یکسان نیست. در برخی از مؤسسات و دانشگاه ها فرد با قبولی در آزمونی به نام دولینگو می تواند شانس موفقیت خود را برای پذیرش افزایش دهد. با توجه به اینکه بسیاری از مردم در رابطه با این آزمون زبان انگلیسی اطلاعات چندانی ندارند؛ لازم دانستیم تا در ادامه این مطلب به شرح کامل اینکه آزمون دولینگو چیست و مناسب چه کسانی است؛ بپردازیم. 

 

آزمون دولینگو چیست؟

دولینگو (Duolingo English test) یا DUT آزمونی است که به سنجش سطح مهارت چهارگانه افراد غیر انگلیسی زبان می پردازد. دانشجویانی که قصد تحصیل در کشورهای خارجی را دارند؛ با ارائه مدرک این آزمون می تواند تا حد زیادی شانس موفقیت خود را برای اخذ پذیرش تحصیلی افزایش دهند. این آزمون به صورت آنلاین برگزار می شود؛ البته شرکت کننده باید مکان برگزاری آزمون را مطابق با قوانین موجود آماده سازد و در ساعت مقرر در آزمون دولینگو شرکت کند. کل زمان این آزمون 1 ساعت است و فرد بعد از 48 ساعت می تواند نتیجه آن را مشاهده کند. آزمون دولینگو به گونه ای برگزار می شود که هر فرد در هر نقطه ای دنیا و هر موقعیتی می تواند در آن شرکت کند و نگران جا ماندن از محل برگزاری آزمون نباشد. 

 

آزمون دولینگو دارای چه مزایا و معایبی است؟ 

آزمون دولینگو مانند آزمون تافل و آیلتس دارای مزایا و معایب خاصی است که باعث تمایزش نسبت به این آزمون ها می شود. در ادامه به برخی از مهم ترین مزیت ها و معایب این آزمون پرطرفدار اشاره شده است. 

  1. کوتاه بودن مدت زمان آزمون
  2. آماده شدن نتیجه آزمون در مدت زمان کم
  3. مقرون به صرفه بودن هزینه آزمون نسبت به دو آزمون آیلتس و تافل 
  4. امکان شرکت در آزمون در زمان دلخواه 
  5. نداشتن محدودیت برای ارسال نتیجه آزمون به دانشگاه ها و مؤسسات 
  6. تطبیقی بودن سؤالات آزمون 
  7. معتبر بودن مدرک آزمون دولینگو در دانشگاه های معتبری چون استنفورد
  8. امکان ورود به آزمون در منزل یا در محل کار 

در رابطه با معایب این آزمون باید بگوییم که متأسفانه افرادی که به دلیل موقعیت مکانی یا نداشتن تجهیزات قوی، قادر به استفاده از اینترنت پر سرعت و بدون قطعی نیستند؛ نمی توانند در این آزمون شرکت کنند. به علاوه منابع در دسترس برای این آزمون بسیار کم است و ممکن است متقاضیان نتوانند به صورت خودخوان برای قبولی در این آزمون زبان آماده شوند. در کنار این موارد، یکی از موضوعاتی که باعث نگرانی شرکت کنندگان آزمون دولینگو شده است و به عنوان یکی از معایب آن شمرده می شود، کوتاه بودن زمان پاسخ به سؤالات speaking است که باعث شده است برخی از شرکت کنندگان قادر به دریافت نمره ای خوب از این بخش نباشند. 

 

آزمون دولینگو مناسب چه کسانی است؟ 

آزمون سنجش زبان انگلیسی دولینگو ویژه کسانی است که به دلیل غیر انگلیسی زبان بودن، نمی توانند در دانشگاه های خارج کشور تحصیل کنند و نیاز دارند تا مدرکی را برای مسلط بودن به زبان انگلیسی ارائه دهند. در این میان آن دسته از افرادی که به دلیل مشغله های کاری و تحصیلی موفق به حضور در جلسات آزمون هایی چون آیلتس و تافل نیستند؛ می توانند به راحتی در یک اتاق با یک نور کافی و سیستمی مجهز به اینترنت پر سرعت، در این آزمون شرکت کنند. 

آزمون دولینگو گزینه مناسبی برای آن دسته از افرادی که به دلیل نداشتن شرایط مالی مناسب، قادر به ثبت نام در آزمون هایی چون آیلتس و تافل نیستند. همچنین آن دسته از افرادی که به دلیل مشکلات جسمی قادر به حضور در حوزه های برگزاری آزمون های ارزیابی زبان انگلیسی نیستند؛ می تواند بدون نگرانی از این بابت، در آزمون دولینگو شرکت کنند. 

 

شرایط و مدارک آزمون دولینگو شامل چه مواردی است؟ 

تمام مدارکی که برای شرکت در آزمون دولینگو  نیاز است؛ یک کارت شناسایی عکس دار مانند کارت ملی یا پاسپورت است که در زمان ثبت نام فرد از طریق آن به احراز هویت خود می پردازد. اما برای ورود به این آزمون نیاز است که شرکت کننده به تمام شرایط و قوانین تعیین شده توجه کامل داشته باشد؛ چراکه رعایت نکردن هر کدام از قوانین به منزله تقلب است و ممکن است باعث شود که فرد از آزمون دولینگو حذف شود. برخی از شرایط برگزاری آزمون Duolingo عبارتند از: 

  1. 60 دقیقه زمان بی وقفه برای پاسخ به سوالات
  2. حضور در یک فضای ساکت و با نور کافی 
  3. اتصال به یک سیستم مناسب و اینترنتی با حداقل سرعت 100 مگ بر ثانیه 
  4. استفاده نکردن از سیستم های هوشمند مانند تلفن همراه، تبلت، آی پد و...
  5. استفاده نکردن از کاغذ، جزوه، خودکار و همچنین یادداشت نکردن
  6. استفاده از بلندگو و میکروفون 
  7. حضور نداشتن فردی دیگر در محل آزمون 
  8. استفاده نکردن از هدفن و هندزفری

 

کلام پایانی 

در این نوشتار به توضیح اینکه آزمون دولینگو چیست و شرکت در آن برای چه کسانی مناسب است؛ پرداختیم. همان طور که در توضیحات بالا به آن اشاره شده است؛ یکی از معایب اصلی این آزمون، نبود منابع مناسب و کافی برای آمادگی در سنجش به صورت خودخوان است بنابراین؛ اگر قصد دارید تا در مدت زمان کم، نمره قبولی در آزمون دولینگو را کسب کنید،کافی است در کلاس های خصوصی و نیمه خصوصی مؤسسه لرن تاک شرکت کنید. ما در مؤسسه لرن تاک با بکارگیری منابع معتبر و استخدام اساتید باتجربه و متخصص، مسیر شما را برای قبولی در آزمون دولینگو و پذیرش در دانشگاه های معتبر هموار می کنیم. چنانچه که در رابطه با کلاس های دولینگو نیاز به راهنمایی دارید، از طریق راه های ارتباطی موجود با کارشناسان ما تماس حاصل کنید. 


دسته بندی ها: انگلیسی
https://ui-avatars.com/api/?name=%D9%85+%DA%A9&color=7F9CF5&background=EBF4FF

مصطفی کلهر

نویسنده